Digital & Film Camera Rental

The best high-end Cameras

Our inventory includes 100 camera bodies :

  • ARRI ALEXA LF, mini LF (Large Format)
  • RED MONSTRO (Large Format)
  • SONY VENICE (Large Format)
  • ARRI ALEXA Mini, SXT,…
  • RED WEAPON, GEMINI
  • SONY F65, F55
  • GOOD OLD 35mm ARRICAM Studio, Lite, 535, 435

ARRI ALEXA MINI

Texte Arri : Compact, lightweight, and self-contained – ARRI ALEXA Mini is the small and versatile allrounder in the ARRI camera family.

The symmetrical design permits filming in any orientation, including upside-down and in portrait mode, while multiple accessory points enable highly creative mounting solutions. In addition, ALEXA Mini comes with a series of interchangeable lens mount, allowing the use of B4 video, EF mount stills lenses, or with the even ARRI Signature Primes with the LPL mount for ALEXA Mini.


ARRI ALEXA LF

Texte Arri : ARRI’s new large-format camera system consists of the ALEXA LF camera, ARRI Signature Prime lenses, LPL lens mount and PL-to-LPL Adapter. Featuring a sensor slightly larger than full frame, the ALEXA LF camera records native 4.5K with ARRI’s best overall image quality. This allows filmmakers to explore the immersive large-format aesthetic while retaining the sensor’s natural colorimetry, pleasing skin tones and stunning capability for HDR workflows. Versatile recording formats, including efficient ProRes and uncompressed, unencrypted ARRIRAW up to 150 fps, encompass all on-set workflow requirements.


ARRI ALEXA MINI LF

Texte Arri : ARRI’s new large-format camera system consists of the ALEXA LF camera, ARRI Signature Prime lenses, LPL lens mount and PL-to-LPL Adapter. Featuring a sensor slightly larger than full frame, the ALEXA LF camera records native 4.5K with ARRI’s best overall image quality. This allows filmmakers to explore the immersive large-format aesthetic while retaining the sensor’s natural colorimetry, pleasing skin tones and stunning capability for HDR workflows. Versatile recording formats, including efficient ProRes and uncompressed, unencrypted ARRIRAW up to 150 fps, encompass all on-set workflow requirements.


ARRI ALEXA XT

The ALEXA XT Plus is the first major step in the evolution of the Alexa camera family. Offering a Super 35 sensor with a switchable Open Gate*, 4:3 and 16:9 active sensor mode. The new XR Module (Xtended Recording), co-developed by Codex, makes it possible to record ARRIRAW in-camera onto XR Capture Drives. Through an adapter you’re still able to record ProRes or DNxHD to more economical Sony SxS Pro Media Cards.


ARRI ALEXA SXT

The ALEXA camera system is known for its exceptional image performance that is simple to operate, reliable in even the most extreme environments and versatile enough to cover a wide range of workflow and budget requirements.

Based on this proven technology is the ALEXA SXT W: It has a built-in video transmitter which makes the camera smaller and lighter than it would be with an external transmitter. It also means fewer cables around the camera and fewer associated problems, since cable failure is by far the most common technical hitch on set. Camera setup and power-up are quicker, and productions are able to move faster.


SONY VENICE

La VENICE dispose d’un tout nouveau capteur plein format prĂ©sentant les dimensions classiques 36 x 24 mm utilisĂ©es dans le secteur de la photographie depuis plus de 100 ans. Conçu exclusivement pour le cinĂ©ma haut de gamme, ce capteur peut capturer des images Ă  une rĂ©solution optimale de 6048 x 4032.

Grâce aux modes commutables de l’imageur, la VENICE prend en charge un nombre impressionnant de formats d’image au cinĂ©ma pour une libertĂ© complète de crĂ©ation :

6K, largeur totale 36 mm
En plein format, vous pouvez utiliser la largeur totale du capteur de 6048 pixels pour les modes imageur 6K tels que 3:2, 2,39:1*, 1,85:1, 17:9 et 16:9*. Equivalents Ă  un film cinĂ©matographique Ă  4 perforations, ces modes 6K offrent une plus faible profondeur de champ, une prise de vue très large ainsi que d’autres effets crĂ©atifs.

4K Super 35 mm anamorphique
Pour les productions sur très grand Ă©cran, la VENICE propose deux modes imageur pleine hauteur 2x squeeze anamorphique : les modes d’enregistrement 6:5 et 4:3 pour les scènes 12:5 (Ă©galement appelĂ©es 2,39:1) et 8:3 (2,66:1) respectivement.


SONY F65

La F65 plonge le spectateur au cœur de l’histoire en capturant des images plus fidèles que jamais, qui affichent des couleurs et une plage dynamique sans précédent, jusqu’en post-production. Avec cette caméra, vous pourrez en effet obtenir (et conserver) une représentation plus précise de la réalité, à un niveau que les caméras conventionnelles ne peuvent tout simplement pas atteindre.


SONY F55

Compacte, polyvalente et avant-gardiste, la F55 offre aux directeurs de la photographie et aux réalisateurs de nombreuses bonnes raisons de choisir CineAlta. Découvrez pourquoi elle s’impose comme le choix idéal dès que vous recherchez une qualité d’image 4K exceptionnelle et la possibilité de créer presque sans limite, aussi bien aujourd’hui que demain.


RED MONSTRO

La caméra DSMC2 MONSTRO dispose d’un capteur CMOS Vista Vision de 40,96mm X 21,60mm avec une plage dynamique exceptionnelle de plus de 17 diaph, capturant des vidéos 8K jusqu’à 60 images par seconde en plein format et délivrant des images fixes de 35 mégapixels. Comme toutes les caméras de la gamme DSMC2, ce modèle enregistre simultanément en RAW REDCODE et en Apple ProRes ou Avid DNxHD/HR.


RED WEAPON

Dotée d’un capteur CMOS Super 35 de 35,4 MP (29,90 mm x 15,77 mm), cette caméra peut enregistrer en 8K (8392 x 3456) à 75 ips ou 60 ips (à sa pleine résolution), à 120 images par seconde en 4 k et à 240 ips en 2 K.
Les formats accessibles sont toujours le RECCODE RAW et petite nouveauté le PRORES.
La caméra est pilotable par WIFI.
Nos caméras sont toutes pilotables par FOOL CONTROL.
Le chassis est en Carbone.


RED GEMINI

Texte Arri : ARRI’s new large-format camera system consists of the ALEXA LF camera, ARRI Signature Prime lenses, LPL lens mount and PL-to-LPL Adapter. Featuring a sensor slightly larger than full frame, the ALEXA LF camera records native 4.5K with ARRI’s best overall image quality.


CANON C500

LA EOS C500 est en monture PL et permet l’enregistrement en 4K et en 2K en MPEG-2 4:2:2 MXF. Le 4K RAW FULL est possible via un enregistreur externe jusqu’Ă  60 images par seconde.